zuurvlees, de vegan versie

10991105_10153585480031978_6364627803678477048_n

karnaval. tijd voor friet met zuurvlees! maar dan wel de vegan versie, natuurlijk.

eerder blogde ik al een recept, maar ik vind dit een betere versie.

wat heb je nodig?

1 pot seitan (400 gram), 4 uien, 2 tenen knoflook, klont plantaardige boter, 2 plakken peperkoek, 2 laurierblaadjes, 1 kruidnagel, scheut sojasaus, scheut azijn en water.

laat de seitan uitlekken in een vergiet. fruit de fijn gesneden ui met de fijngesneden knoflook in de boter. voeg de seitan, die heb ik in wat kleinere stukken gesneden toe, samen met de kruidnagel en laurierblaadjes. roer door elkaar en doe er de scheut sojasaus, azijn en water bij. verkruimel ook de peperkoek. laat het mengsel ongeveer 45 minuten op een niet te hoog vuur garen. roer regelmatig.

heerlijk met friet en veganaise, met rode kool en gekookte aardappels of met zilvervliesrijst en erwten.

About vegaline

dierenrechten. dierenleed. vegetarisme. veganisme. dieren helpen. bio-industrie. bont-industrie. dierproeven. amusement met dieren. dierenbelangen. grafisch ontwerper. koken.

2 responses to “zuurvlees, de vegan versie”

  1. Alexandra says :

    Hoi Aline,
    Dit jaar wordt mijn ‘veganjoop 70’ en dat wil ik natuurlijk vieren. Wij eten volledig bio en vegan en ik ben benieuwd waar ik aan moet denken wat een catering gaat kosten. Ik denk dat jij helaas te ver weg woont, maar kun je me helpen aan een prijsindicatie voor 50 mensen voor een middagfeestje met hartige en zoete hapjes ex. drank?

    • vegaline says :

      hallo alexandra,

      dank voor je reactie!

      cateren is mijn hobby, en eigenlijk heb ik nog nooit de catering gedaan voor zo’n grote groep🙂. zou wel een uitdaging zijn, natuurlijk. de catering zoals die in mijn blog over catering staat, kostte 2,50 per gerecht. dat was vegan, maar niet 100% biologisch. dat was dus 7,50 voor de hartige gang (smoothie met rode biet, bulgarsalade en een boterham met rode bieten humus, allemaal zelf gemaakt uiteraard) en 7,50 voor de zoete gang (een cupcake, carrotcake en appelcake). je geeft aan dat je verder weg woont, dus dan komen er ook nog reiskosten bij.

      laat maar weten wat je van de prijs vindt én waar je woont. dan zien we dan wel of catering door mij een optie is!

      groeten,

      aline

Geef een reactie

