zo makkelijk, seitanbroodjes!

ik heb nog nooit een saucijzenbroodje gegeten, geen idee dus hoe het smaakt. maar op een of andere manier  noem ik deze seitanbroodjes altijd ‘veganistische saucijzenbroodjes’, zonder te weten of die naam terecht is. ik maak deze broodjes als ik lekker & makkelijk wil eten. met een salade of soep.

voor 8 broodjes heb je nodig:

pakje vegan bladerdeeg (natuurwinkel)

seitangehakt van ‘de hobbit’

beetje (olijf)olie

sjalotje

herbamarezout

peper

 

neem het bladerdeeg uit de vriezer, zodat het tijdens het bakken van het gehakt, kan ontdooien. leg de plakjes daarvoor een beetje uit elkaar, laat ze niet op een stapeltje liggen. verwarm de oven voor op 200 graden. doe een beetje olie in een koekenpan en fruit de gesnipperde sjalot. doe vervolgens het seitangehakt erbij. breng wat extra op smaak met peper en herbamarezout. verdeel het gehakt over de 8 plakjes bladerdeeg en vouw deze dicht. ik heb zelf gebruik gemaakt van een vormpje om de broodjes te maken, maar je kunt het bladerdeeg ook gewoon dichtklappen een de randjes met een vork aandrukken, zodat het niet opengaat. bak de broodjes in de voorverwarmde oven, 20 minuten. heerlijk voor tussendoor, als lunch of als hoofdgerecht samen met salade of soep.

 

 

 

 

 

About vegaline

dierenrechten. dierenleed. vegetarisme. veganisme. dieren helpen. bio-industrie. bont-industrie. dierproeven. amusement met dieren. dierenbelangen. grafisch ontwerper. koken.

3 responses to “zo makkelijk, seitanbroodjes!”

  1. Steffie says :

    Hoi Aline,
    Ik zit even te sneupen door je recepten en zie allemaal super dingen staan! Maar wat is herbamarezout en waar koop je dat?

    Groetjes,
    Steffie

    • vegaline says :

      hoi steffie,

      dankje voor je leuke bericht. herbamarezout is kruidenzout van dr. a. vogel. ik gebruik het al jaren. er zit oa kelp in en dat is erg gezond. het zout heeft, vind ik, een heel lekkere smaak. kan bijna niet zonder… ik hoop het bij de natuurwinkel of bij winkelketen de tuinen.

      groetjes,

      aline

  2. Russell says :

    Hoi Aline, dat ziet er goed uit. Wat voor bakvorm gebruik je voor die broodjes?

Geef een reactie

