zin in alles wat niet mag; mijn 3e fruitarische dag

ik moet bekennen… ik vind het niet meevallen, dat fruitarische dieet. ben ik altijd al veel bezig met eten, nu heb ik bijna niks anders meer aan mijn hoofd. eten, eten, eten. wat kan ik eten?

het lijkt alsof ik aan alles denk dat ik niet mag eten; aardappels, spruiten, zuurkool en een koekje. en koffie! DAAAAAR heb ik zin in, denk ik dan. niet in ongezoete sojamelk en noten. en in die grauwe maaltijden van de afgelopen dagen, ondanks dat ze eigenlijk heel lekker waren.

vanmorgen begonnen met verse ananas en appelsap. tijdens een zakelijke afspraak, waarbij mijn klant & collega’s een lekker theetje met een koekje namen, had ik een glas water. lastig moment, maar het was te doen…

vanmiddag een salade gemaakt met komkommer en er dadel-notenbrood bij gegeten. en nog een chocoshake gemaakt.

vanavond weer aan de slag gegaan met een experimentje: gestoofde aubergine.

dit heb je nodig voor 1 persoon:

– 1 aubergine

– 20 g geraspte kokos

– beetje kurkuma

– halve rode peper

– water

– zonnebloemolie

– sesamolie

– zout

– halve courgette

– half blikje kokosmelk

– blikje linzen

– paar cherrytomaatjes

doe de halve rode peper, de kokos, de kurkuma en 2 eetlepels warm water in de keukenmachine en maak er een papje van. verhit in een pan 2 eetlepels zonnebloemolie en een eetlepel sesamolie. doe het hier papje dat je zoiets gemaakt heb doorheen en roer het een paar minuten door elkaar. maak in de lengte van de aubergine 3 vrij diepe inkepingen. doe de helft van mengsel in de inkepingen van de aubergine en leg de aubergine vervolgens op de rest van het mengsel in de pan. strooi er wat zout over. doe er 250 milliliter water en het halve blikje kokosmelk bij. laat de aubergine, met de deksel op de pan, 20 minuten stoven. hou de pan een beetje in de gaten, zodat de aubergine niet aanbrandt. snijdt ondertussen de courgette in stukjes. haal de aubergine uit de pan. doe de courgette in de pan bij het overgebleven mengsel. giet het blikje linzen af en doe ook de linzen erbij en verwarm het geheel. serveer de aubergine met de linzen, eventueel met stukjes cherrytomaat.

toen ik de gestoofde aubergine zag, dacht ik even aan een gestoofde walvis… ieks! het gerecht is echter ontzettend lekker. ga het zeker vaker maken.

mmmmm, toch weer heerlijk gegeten vandaag.

About vegaline

dierenrechten. dierenleed. vegetarisme. veganisme. dieren helpen. bio-industrie. bont-industrie. dierproeven. amusement met dieren. dierenbelangen. grafisch ontwerper. koken.

One response to “zin in alles wat niet mag; mijn 3e fruitarische dag”

  1. B. says :

    Nochtans is fruitarisme niet zo eentonig als het lijkt, hoor😉
    Hem mij net nog een vanille-amandel-kokos-ijsje met veel stukjes fruit en een chocolade-aardbeien-sausje gemaakt. Mmmmm… en volledig zelfgemaakt waardoor ik het fruitarisch kon maken.

Geef een reactie

