mijn 2e dag als fruitarier!

alweer een dagje als fruitarier geleefd!

ben de dag  begonnen met versgeperst sinaasappelsap en fruit. tussendoor heb ik weer een chocoshake van ongezoete sojamelk, cacao en banaan gedronken. mijn lunch bestond uit een stuk dadel-notenbrood, fruit (lekker zeg, granaatappel. wel lastig eten. alles zat onder de rode spetters…) en een sapje.

vanavond een nieuwe kook-uitdaging aangegaan!

mijn dinertje bestond uit kastanjepuree, boontjes met kokos en tahoe.

de puree heb ik gemaakt van gekookte kastanjes met een beetje olijfolie. de boontjes heb ik gemaakt volgens een eerder recept op mijn eigen kookblog. in een pan heb ik zonnebloemolie verwarmd, met kurkuma en paprikapoeder erdoor. vervolgens heb ik de gehalveerde boontjes in de pan gedaan en 5 minuten met de deksel erop laten koken. je kookt niet in water, dus je moet de pan regelmatig schudden om de boontjes niet aan te laten branden. na 5 minuten gaat er een grote schep geraspte kokos bij en laat je de boontjes nog 5 minuten met de deksel op de pan gaar worden. nog steeds blijven schudden om aanbranden te voorkomen.

van een blok tahoe heb ik 3 plakken van ongeveer 1 centimeter dik afgesneden. de tahoe heb ik gegrild in een grilpan in wat zonnebloemolie en sojasaus.

moet eerlijk zeggen; kastanjepuree is bij mij geen favoriet, maar de tahoe en boontjes waren erg lekker!

 

 

 

About vegaline

dierenrechten. dierenleed. vegetarisme. veganisme. dieren helpen. bio-industrie. bont-industrie. dierproeven. amusement met dieren. dierenbelangen. grafisch ontwerper. koken.

Geef een reactie

