restaurant maxima in valkenburg

donderdag werden we door mijn ouders uitgenodigd om te gaan eten bij restaurant maxima in valkenburg, limburg. zomaar. mijn broer theo was in limburg en mijn ouders hadden zin om met theo en ons gezellig ergens te gaan eten. restaurant maxima ligt in hotel prinses juliana. het  hotel is, zoals je welllicht al verwacht, vernoemd naar prinses juliana, die van 1948 tot 1980 onze koningin was. het statige pand is bijna 100 jaar oud. restaurant maxima is vrij modern ingericht, een mooi contrast met het oude gebouw. dondermiddag had ik al even op de site gekeken (www.hotelprinsesjuliana.nl), maar zag op de menukaart niks vegetarisch, laat staan veganistisch, staan. mijn ouders hadden bij de reservering doorgegeven dat ons gezelschap zou bestaan uit 2 vegetariers en 2 veganisten, dus ik ging er vanuit dat het toch goed zou komen. en dat kwam het. de kok  heeft een heerlijk 3 gangenmenu samengesteld, een vegetarische en een veganistische versie. we begonnen met een klein gerecht van zelfgemaakte chips en gefrituurde kruiden. daarna kregen we een bouillon met aardappel en knoflook, erg lekker. een tussengerechtje met tomaat en gefrituurde kappertjes viel ook erg in de smaak. het hoofdgerecht was een heerlijke combinatie van heerlijk bereide groenten, waaronder spruitjes, witlof, worteltjes, rucola, een beetje puree. het toetje was wederom heerlijk: een zelfgemaakt stukje notentaart. helaas bleek deze laatste niet helemaal veganistisch, er was honing in verwerkt. we hebben het ons ondanks dit ingredient toch laten smaken. de smaak van elk gerecht was prima. daarnaast vond ik het erg leuk, dat bij elk gerecht wel iets zat dat gefrituurd was. vooral de gefrituurde kappertjes vond ik erg bijzonder. zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar, restaurant maxima in valkenburg.

About vegaline

dierenrechten. dierenleed. vegetarisme. veganisme. dieren helpen. bio-industrie. bont-industrie. dierproeven. amusement met dieren. dierenbelangen. grafisch ontwerper. koken.

Geef een reactie

